Goodbye My Friend 
借物少女艾莉緹(Arrietty)
Cécile Corbel

My bags are packed, I am leaving today
我的行囊已經收拾完畢,我今天即將離開
The dawn is breaking, I am on my way
天空即將破曉,我正在路途上
I saw you in a dream and it came true
我曾經在夢中看見你,並且夢想成真
I feel different, feel so close to you
我感到很不一樣,感到如此地接近你

Goodbye, my friend, say goodbye
再見,我的朋友,該說再見了
I feel a pain in my heart
在我的心中感到一陣疼痛
Please let me stay in your arms
請讓我倚靠在你的手臂
Please let me stay
請讓我倚靠...

The sun is rising high in the sky, so high
太陽正在空中高高升起,如此地高高掛著
I can feel it burning in my soul
我可以感覺到它正在燃燒我的心靈
As the trees keep on growing, growing higher
就像樹木一樣不斷不斷地長高長大
I can feel my love is growing strong
我就能感受到我的愛不斷不斷地茁壯起來

Goodbye, my friend, say goodbye
再見,我的朋友,該說再見了
I feel a pain in my heart
在我的心中感到一陣疼痛
Oh I will love you always
喔,我會一直一直愛著你
It's now time to leave
但是現在到了離別的時候了

Till we meet again
直到我們再次相聚
Please tell me if it's written in the stars
請告訴我,相聚這件事是否已經在星星中記錄著
Till we meet again
直到我們再次相聚
Please tell me if it's written in the stars
請告訴我,相聚這件事是否已經在星星中記錄著

Goodbye, my friend, say goodbye
再見,我的朋友,該說再見了
I feel a pain in my heart
在我的心中感到一陣疼痛
Oh I will love you always
喔,我會一直一直愛著你
It's now time to leave
但是現在到了離別的時候了

 

以上...不專業個人翻譯,有不好的地方請多指教

就跟著感覺走,字面上的意思再加上目前的心情

這首歌,獻給妳...

不想依靠承諾和永恆,感覺對了,就用心經營幸福吧!

arrow
arrow

    羊兒 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()